יום שישי , אפריל 19 2024
heen
דף הבית / עדויות / אדם – החופש האמיתי

אדם – החופש האמיתי

אדם – החופש האמיתי

“ותדעו את האמת והאמת תשחרר אתכם” (יוחנן ח:32)

שמי אדם . כך קראתי לעצמי לפני כ-­10 שנים בערך כאשר האמנתי (ומאמין גם היום) בחוסר תלות בדפוסים והגדרות של בני אדם בנוגע זהות לאומית , דתית או פוליטית מכל סוג . כלמר , שאפתי להיות חופשי מכל זה , להיות אזרח העולם בדומה לאדם הקדמון.

נולדתי לאבא יהודי ואמא לא יהודיה באוקראינה (ברה”מ לשעבר) . גדלתי בסביבה לא אטאיסטית, אך די עדישה כלפי אלוהים . הורי ואחותי אינם מאמינים וסבתא (ז”ל) היחידה שהכרתי בחיים אשר היתה נצריה מסורתית , היא סיפרה לי מעט על האדון ישוע ונפטרה כשהייתי בן 12 והיום אני יודע בוודאות שלא היה לה מושג בקונטקסט היהודי של הבשורה המשיחית וגם לא ממש בכתובים . היא היתה אשה טובה מאוד ופשוטה מאד .

בנוסף , היתי מרותק לסדרה המצוירת ,“סופרבוק” שתורגמה לרוסית בראשית שנות ה­90 לאחר פילוג ברית המועצות . הסדרה הציגה סיפורים מן התנ”ך והברית החדשה בשפה מובונת לילדים . מאז הדמות של ישוע נתפסה כמלאת אור בעיני. הוא היה ­ בשבילי מן גבור אגדי מושלם . רק לאחר הרבה שנים מאז הבנתי מה הוא באמת.

בשנת 1993 אני והורי עלינו ארצה . נכנסתי ללימודים בכתה ו’ ואמא שלי הזהירה אותי שלא אדבר עם אף אחד על ישוע כי בארץ לא מאמינים בו …

ניסיתי לזרום עם המציאות וחגגתי את חגי ישראל ואפילו צמתי ביום כיפור בשנה הראשונה . מעט זמן לאחר מכן מישהו אמר לי שאני “גוי” מכיוון שאמי לא יהודיה ואין לי שום קשר לחגים ומסורת . קיבלתי זאת בעלבון אך מהר מאוד שכנעתי את עצמי שכל זה שטויות ובכל מקרה איו לי עניין בכל הקשור ליהדות .

תמיד אהבתי לזלזל במגזר הדתי , חובשי הכיפות ובמיוחד האורתודוקסים נראו צבועים בעיני . תמיד הרגשתי נוכחות של משהו עליון ובלתי נראה ששומר עלי אבל לא ידעתי איך לבנות איתו מערכת יחסים דו צדדית . הבאתי את עצמי למסקנה: בוודאי שאלוהים קיים אך אין שום קשר לו ולכל הדוקטרינות והדתות שהומצאו על ידי אדם.

בסביבות גיל 16 ירדתי לגמרי מהפסים והתחלתי לצרוך אלכהול וסמים , ניסיתי ליצור מציאות משלי , אף פעם לא היתה לי התחברות עם אנשים אחרים מסביב . בסופו של דבר השטמטתי מהצבא וחיפשתי הנאה ביציאות לטבע , סמים , מוסיקה , מין וכל הקשור לחיים פרואים.

בשנת 2005 התחלתי להתעייף מהפראות של עצמי ויצאתי לנקות את הראש בשביל חוצי ישראל וביום הראשון פגשתי על המסלול בחור בשם כריס מפנסלבניה (ארה”ב) . הוא סיפר לי שהוא מאמין משיחי ובא לארץ כדי לחוות נוכחות במקומות המתוארים בכתובים והאדון ישוע עצמו התהלך בהם.

והוא גם ידע על כל המקומות האלה יותר מישראלי ממוצע המשכתי ללכת חודש אתו על השביל עם הרבה עצירות וקריאה בכתובים, הוא הסביר לי לעומק את הבשורה . היום אני מבין שהוא היה החנניה, אותו אלוהים שלח לסמוך את ידיו על עיני(מעשי השליחים ט:17 )

קצת לפני שדרכינו נפרדן שאלתי את כריס (שהיה כבר 8 שנים מאמין)איך הוא לא מרגיש מחסור בהנאות שהעולם מציע ­ הוא צחק ואמר שכל אלה רק מובילות לשיעבוד עצמי והאמת מובילה אל החופש ……

מאז התחלתי לקרוא בכתובים אבל אצטרך להודות בכך שאמונתי עברה הרבה עליות וירידות , הטבע החוטא שלי היה שולט בי לרוב . פעמים רבות ראיתי את ישוע כאלטרנטיבה לצביעות הדתית יותר מאשר כדרך חיי וכשה האלוהים שמת עבורי ועבור כל האנושות כאחד.

עוד הרבה זמן לקח עד שהבנתי שכולנו חוטאים ואשמים כלפי בורא העולם באותה מידה , ורק האמונה בבנו ישוע מעניקה לנו סליחת חטאים ומחזירה את הקרבה שהחטא הקדמון לקח מאיתנו.

בשנת 2010 פגשתי את בת זוגתי סוזנה . היא כמו כל המיינסטרים הישראלי לא היתה מסורה לתנ”ך וראתה בברית החדשה כתב זר ליהדות , בלי שהיא קראה אותו . אולם , חכמת ה’ חסרת גבולות וכל הטוב שבסוזנה (ויש בשפע) השלים לי את הפערים בחיי הרוחניים קצת לאחר מכן נולד לנו בן ושמו אליה והוא המשיך את העבודה בחיזוק אמונתי.

למרות הכל , השטן לא התיאש ממני ועזר לי לסטות מהדרך ימינה ושמאלה . נכנסתי לדכאון כי הרגשתי צבוע בפני אלוהים . יום אחד ישבתי לבד בחדר ופתחתי בבשורה על פי יוחנן , פרקים יד-טז, בהם האדון ישוע מנחה את תלמידיו ומסיים במילים : ”אני נצחתי את העולם“.. וואו….קראתי כל כך הרבה פעמים את הקטע הזה ורק עכשיו הוא נתפס לי בלב . כל סבלו , מותו ותקומתו מן המתים של האדון עברו כמו סרט נע בתוכי . לא הרגשתי דבר מלבד רצון ליפול על הברכיים, להביט למעלה ולומר: סלח לי אבא ! אני לא ראוי לזה , אבל אתה יודע עלי הכל . ­ זה היה רגע הכניעה.

ומאז אני מרגיש את רוח הקודש בחיי ואני מאמין שהיא עוד תנחה אותי לכתוב המשך לסיפור הזה.

:PS הרבה פעמים לקחתי את הכלב שלי לטיולי שטח ועקבתי אחריו . כשהוא רץ לידי בלי רצועה שמגבילה אותו , הוא שומר על קשר עין אתי ומקשיב לקולי , הוא יודע שחייו תלויים בי וביחד עם זאת הוא חופשי ומאושר.

גם לאדם יש רועה שנתן לו את חופש הבחירה אך גם את התבונה להקשיב לקולו וללכת בדרך שהוא מראה לו . האין זה החופש האמיתי ?

באהבת המשיח  !!!

אדם

אדם – החופש האמיתי

ראה גם

אוצר בכלי חרס – סיפורו של אילן

אוצר בכלי חרס – סיפורו של אילן שמי אילן אני נולדתי בשנת 1973, וחייתי בתל …

כתיבת תגובה