יום ראשון , מאי 19 2024
heen
דף הבית / תשובות לשאלות כלליות / האם אלוהים מעניש ? האם אלוהים מעניש אותי? למה אלוהים מעניש?

האם אלוהים מעניש ? האם אלוהים מעניש אותי? למה אלוהים מעניש?

האם אלוהים מעניש ? האם אלוהים מעניש אותי? למה אלוהים מעניש

האם אלוהים מעניש ? האם אלוהים מעניש אותי? למה אלוהים מעניש?

זוהי שאלה לגיטימית אותה שואל האדם הסובל או האדם אשר התאכזב ולא קיבל את משאלות ליבו.

אז לפני שנענה על השאלה: “האם אלוהים מעניש אותי?”, נשיב על השאלה: “האם אלוהים מעניש?”

כאשר אנו קוראים על התקופה של נוח והמבול אנו קוראים בבראשית פרק ו’: “5 וַיַּרְא יְהוָה, כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ; וְכָל־יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ, רַק רַע כָּל־הַיּוֹם׃ 6 וַיִּנָּחֶם יְהוָה, כִּי־עָשָׂה אֶת־הָאָדָם בָּאָרֶץ; וַיִּתְעַצֵּב אֶל־לִבּוֹ׃ 7 וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶמְחֶה אֶת־הָאָדָם אֲשֶׁר־בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה, מֵאָדָם עַד־בְּהֵמָה, עַד־רֶמֶשׂ וְעַד־עוֹף הַשָּׁמָיִם; כִּי נִחַמְתִּי כִּי עֲשִׂיתִם׃ 8 וְנֹחַ מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְהוָה׃”

אכן אלוהים הביא משפט, עונש, בעקבות המעשים הרעים של בני האדם.

גם כאשר לוט היה בסדום ואלוהים החליט להשמיד את סדום ועמורה. אנו קוראים בספר בראשית פרק יח’: “20 וַיֹּאמֶר יְהוָה, זַעֲקַת סְדֹם וַעֲמֹרָה כִּי־רָבָּה; וְחַטָּאתָם, כִּי כָבְדָה מְאֹד׃”.

בפרק יט’ בספק בראשית כתוב: “24 וַיהוָה, הִמְטִיר עַל־סְדֹם וְעַל־עֲמֹרָה גָּפְרִית וָאֵשׁ; מֵאֵת יְהוָה מִן־הַשָּׁמָיִם׃ 25 וַיַּהֲפֹךְ אֶת־הֶעָרִים הָאֵל, וְאֵת כָּל־הַכִּכָּר; וְאֵת כָּל־יֹשְׁבֵי הֶעָרִים, וְצֶמַח הָאֲדָמָה׃

שוב, בעקבות החטאים של בני האדם הגיע העונש, המשפט, מאלוהים.

עכשיו ניגש לשאלה: “האם אלוהים מעניש אותי?”

שאלה זו נובעת מסבל שאתה עובר או מאכזבה. אנחנו לומדים מהמקרא שסבל אינו תמיד בעקבות חטא. סבל אינו תמיד עונש מאלוהים. יש גם ניסיונות שעלינו לעבור בחיים. הניסיונות שאנו עוברים בחיים אינם עונש מאלוהים.

אז אם אתה סובל או מאוכזב, עליך קודם כל לוודא שאין חטא בחיים שלך שלא התוודת עליו ולא עזבת אותו. אם עדיין יש חטא בחיים שלך ואתה לא מוכן לעזוב אותו, אז יכול להיות שאלוהים מעניש אותך.

אם אין חטא שאתה מחזיק בו ולא מוכן לעזוב אותו ואתה סובל, יכול להיות שאלוהים מרשה שתעבור תקופה של ניסיון או מספר ניסיונות.

אם אתה מאוכזב שלא קיבלת מה שרצית, אין זה אומר שבהכרח אלוהים מעניש אותך. יכול להיות שהוא רוצה עבורך דברים טובים יותר מאלו שאתה רצית. אתה פשוט צריך לחכות ולראות שזה דווקא היה טוב שלא קיבלת את מה שרצית.

ראה גם

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת?

איפה כתוב בתורה על שמירת שבת? – איפה כתוב בתורה לשמור את השבת? איפה כתוב …

One comment

  1. לא כל סבל הוא עונש מאלוהים, אך חשוב שתמיד נבחן את החיים שלנו ונוודא שאין סיבה שאלוהים יעניש אותנו.

כתיבת תגובה