יום שישי , מרץ 29 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / הקהילה בנויה מאיברים רבים – הראשונה לקורינתים יב 12-27

הקהילה בנויה מאיברים רבים – הראשונה לקורינתים יב 12-27

הקהילה בנויה מאיברים רבים

הראשונה לקורינתים יב 12-27

התמונה שהשליח פולוס מתאר בפנינו נשמעת לנו מאוד הגיונית היות שברור לנו שגוף בנוי מאיברים רבים ולא מאיבר אחד. ברור לנו שכל איבר חשוב בגוף ויש לו תפקיד. ברור לנו שגוף בריא הוא גוף שבו כל האיברים בריאים ומתפקדים.

הגאווה היא זו שגורמת לנו לשכוח שאנו גוף אחד. הגאווה אומרת לנו שאנו טובים יותר. הגאווה אומרת לנו שרק אנחנו חשובים. הגאווה אומרת לנו שאת האחרים תמיד אפשר יהיה להחליף אך אותנו יהיה קשה להחליף. הגאווה אומרת לנו שאנחנו לא צריכים את האחרים.

 

השליח פולוס אמר: “שכן מי מקנה לך יחוד? ומה יש לך שלא קבלת? ואם אמנם קבלת, מדוע תתגאה כאלו שלא קבלת?” (הראשונה לקורינתים ד 7). אין מקום לגאווה אצל המאמין ואין זה משנה מי אתה. קיבלנו בחינם את הישועה וגם קיבלנו בחינם מתנות רוחניות אשר באמצעותן אנו יכולים לשרת את האדון. לכן פולוס אומר שאין זה הגיוני להתגאות בדבר שקיבלנו הרי לא השגנו אותו בכוחות עצמנו.

 

גוף פועל יחד על מנת להשיג את אותה המטרה. היד לא מתחרה עם הרגל ומנסה לנצח אותה אלא היא עוזרת לרגל להשיג את אותה המטרה. הטבע הישן שלנו דוחף אותנו למחשבות של תחרות, למחשבות אנוכיות וחוסר אחדות אך הטבע האלוהי החדש שקיבלנו רודף שלום ואחדות.

עלינו להעריך ולכבד כל אח ואחות בגוף המשיח המקומי והארצי או העולמי. עלינו לרדוף אחר שיתוף פעולה ולא אחר תחרות. במקום לחשוב עד כמה אנו חשובים עלינו לחשוב עד כמה האחרים חשובים ומה היינו עושים בלעדיהם.

גם אם קיבלנו תפקיד שנראה בעינינו קטן או לא חשוב. גם אם אין לנו מתנות שיש לאחרים, אנחנו עדיין חשובים מאוד בעיני האדון והוא רוצה שנדע זאת ולא נזלזל בתפקיד שהוא נתן לנו.

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה