יום שישי , אפריל 19 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / במשיח אנחנו אחד יהודים וגויים – אפסים ב’ 11-22

במשיח אנחנו אחד יהודים וגויים – אפסים ב’ 11-22

במשיח אנחנו אחד יהודים וגויים – אפסים ב’ 11-22

 

את מי אני רואה כאח שלי באמונה?

האם רק מי שנולד בישראל, עבר ברית מילה, למד בבית ספר ממלכתי, עשה בר מצווה, השלים בגרות, שירת בצבא, למד באוניברסיטה והתחתן ברבנות?

 

בדרך כלל אנחנו מרגישים קרובים יותר לאלו אשר יותר דומים לנו ולאלו שיש לנו יותר דברים משותפים עמהם. אם היינו מביאים לכאן אסקימוסי שכל חייו גר בקרח ולא למד אלא רק עבד ולא הייתה לו טלוויזיה או רדיו/ אינטרנט, אז כנראה שהיינו מרגישים מאוד רחוקים ממנו. אם ניקח למשל בחור ובחורה הנפגשים למטרת נישואין, הרבה יותר קל להם להסתדר ולתקשר אחד עם השני אם יש להם רקע דומה. כך הם לא מרגישים שהם זרים לחלוטין.

 

דבר אלוהים מלמד אותנו שבעצם על ידי האמונה בישוע אנחנו מתקרבים לאלו שהיו רחוקים מאיתנו. האדון ישוע יוצר מכנה משותף אשר עוזר לנו להתקרב לאחים ולאחיות מכל רחבי העולם. המכנה המשותף הוא ישוע המשיח עצמו. יש לנו אותו מושיע ואותה האמונה. חשוב שנזכור שהיה דרוש אותו החסד כדי להושיע אותנו כמו החסד שנדרש כדי להושיע אדם הרחוק מאיתנו והשונה מאיתנו לחלוטין.

כיהודים עלינו לזכור שאנו לא טובים יותר מהגויים המאמינים ושבעצם קיבלנו בחסד מעמד זהה. עלינו לראות כל מאמין כאח או אחות שלנו ואין זה משנה מהיכן הם מגיעים, מה צבע עורם, באיזו שפה הם מדברים או מה הם אוכלים לארוחת צהרים.

 

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה