יום שישי , מרץ 29 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / נפלאות הבריאה – איוב יב 7-10 “מי לא-ידע בכל-אלה; כי יד-יהוה עשתה זאת”

נפלאות הבריאה – איוב יב 7-10 “מי לא-ידע בכל-אלה; כי יד-יהוה עשתה זאת”

נפלאות הבריאה

איוב יב 7-10 “מי לא-ידע בכל-אלה; כי יד-יהוה עשתה זאת”

אם היינו חוזרים אלפיים שנה אחורה ומוצאים את זכאי ומביאים אותו יחד איתנו חזרה לזמן הזה ומראים לו טלפון נייד. מה הוא היה חושב? הוא כנראה היה חושב שמדובר כאן באיזה שהוא קסם או כישוף.

אנחנו היינו מנסים להרגיע אותו והיינו אומרים לו: “לא מדובר כאן בכישוף אלא במכשיר שבני אדם המציאו”, אך זכאי היה מסרב להאמין לנו והיה משוכנע שמדובר כאן בנס. אנחנו היינו אומרים לו שהוא יכול לשאול כל ילד קטן וגם הוא יאמר לו שאת הטלפון הנייד בני אדם עשו ושאין כאן שום קסם.

 

כך איוב גם אומר לרעיו שהם יכולים לשאול אפילו כל חיה וגם היא תאמר להם “כי יד ה’ עשתה זאת”.

זאת אומרת שאפילו החיות יודעות מה שהרבה בני אדם היום לא יודעים ומסרבים לקבל. החיות יודעות שיש בורא אשר תכנן וברא אותן.אנחנו קוראים בספר יואל פרק א 20: “גם-בהמות שדה תערוג אליך; כי יבשו אפיקי מים, ואש אכלה נאות המדבר”, הבהמות, החיות מבינות שיש בורא מעליהן השולט בחיים שלהן ולכן הן פונות אליו בשעת מחסור.

 

כפי שהתרגלנו לנס של הטלפון הנייד, לנס של האינטרנט, לנס של המטוס כך גם התרגלנו לנס של הבריאה. אנחנו יום יום עדים לנפלאות הבריאה אך אנחנו לא מתרגשים מכך וגם לא מודים לאלוהים על נפלאותיו.

אני לא צריך ללכת לאיזה ג’ונגל או לספארי על מנת להתפלא מהבריאה. אני עד לנפלאות הבריאה בכל רגע ורגע. השמיים, השמש, הירח, הכוכבים, העצים, הפרחים, הציפורים, הגוף שלנו וכף היד שלנו.

הסתכלו לרגע על כף היד ושאלו את עצמכם: “איך אלוהים חשב על כך?”

מה הייתי עושה בלי אחת האצבעות? איך אלוהים חשב על הציפורניים? איך סוג העור שונה בין גב כף היד לכף היד? איך אני יכול על ידי מחשבה להזיז איזו אצבע שארצה?

הבריאה היא נפלאה ועלינו להלל ולהודות לאלוהים על נפלאות הבריאה.

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה