יום שישי , מרץ 29 2024
heen
דף הבית / הגות מכתבי הקודש / לקיחת הקהילה – הראשונה אל התסלוניקים ה 1-12

לקיחת הקהילה – הראשונה אל התסלוניקים ה 1-12

לקיחת הקהילה

הראשונה אל התסלוניקים ה 1-12

השליח פולוס כותב אל המאמינים בתסלוניקי ומלמד לגבי מה שעומד להתרחש בעתיד. הוא אומר שיגיע הזמן שבו סוף סוף אנשי העולם יאמרו “שלום ובטחון”. ודווקא בתקופה זו הכל יתמוטט לנגד עיניהם. שימו לב שפולוס אומר “אז יבוא עליהם שבר פתאום” ובפסוק 4 הוא אומר ” אבל אתם אחי” ובפסוק 9 “כי אלוהים לא יעדנו לזעם”.

 

פרק זה מדבר על הזעם שאלוהים מתכוון לשפוך על העולם החשוך הזה ופולוס אומר שאנחנו המאמינים לא נצטרך לקחת חלק בזעם הזה. כיצד זה יקרה? כל העולם יסבול ואנחנו המאמינים בכל העולם לא נסבול?

מישהו אמר שאלוהים ישמור על שארית מעם ישראל כפי שהוא שמר על נוח בתיבה. כלומר נוח היה בתוך הצרה אך אלוהים שמר עליו בתוך ובזמן הצרה. ואנו קוראים בספר ההתגלות שיוכן מקום לשארית מעם ישראל במדבר.

לעומת זאת המאמינים בכל העולם יילקחו לפני הצרה כמו לוט אשר נלקח מסדום לפני שאלוהים המטיר אש על העיר.

 

כאשר אנו מביטים על המתרחש בעולם ורואים כיצד הרוע גובר באמת מתחשק לנו לברוח מהעולם הזה. וזה בדיוק מה שיקרה לפני שהרוע יתפרץ בעולם כפי שהוא אף פעם לא התפרץ.

 

אנחנו המאמינים בניגוד לאנשים מהעולם לא נצטרך לסבול את זעם אלוהים ולכן פולוס קורא לנו לא לחיות כמו אלו אשר יסבלו את זעם אלוהים. אל תחיה כמו אחד שהוא בחושך ואשר לא יילקח לפני הצרה הגדולה. אל תחיה כמו אחד שמגיע לו לסבול את זעם אלוהים. עליך לחיות כמו קדוש אשר אלוהים אינו מתכוון לשפוך עליו את זעמו, עליך לחיות כמו נוח ולוט אשר אלוהים רצה להצילם ממשפטו הצודק על הרשעים. עלינו להודות לאלוהים שלא רק שהוא הושיע אותנו מחטאינו, אלא שבאהבתו וברחמיו הגדולים אלינו הוא החליט לקחת אותנו אליו לפני הצרה הגדולה ביותר שתהיה בעולם הזה.

 

ראה גם

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את-דבר האלהים”

לא לעקם את דבר האלוהים – השנייה לקורינתים ד’ 1-3 “ולא לעקם את–דבר האלהים”   …

כתיבת תגובה